Arsenal letar efter ny tröja sponsor

Arsenal letar efter en ny tröjorsponsor för att ersätta Emirates efter Chelseas stora billiga fotbollströjor.

Arsenal har två år kvar att köra med flygbolag men är angelägen om att maximera intäkterna. Men de har redan kommit in på marknaden och jagar en ny företagsbacker, eftersom de spelar in ihop med sina Premier League-rivaler i intäkterna. Chelseas paket med det japanska däckföretaget Yokohama tjänar klubben 40 miljoner kronor per år, eftersom de maximerar sitt varumärke globalt. Manchester United raker i 53 miljoner pund årligen från deras band med amerikanska biltillverkare Chevrolet i den största sponsringsavtalet i brittisk fotboll.

Lyckligtvis täcker Arsenals överenskommelse med Emirater både skjortsponsorering och namnsrättigheter för deras stadion. Vi hoppas att Arsenal tröja-affären kan främja en nivå.

blogstats trackingpixel

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>